Haber

Kdz. Ereğli Belediye Başkanı İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattına Entegre Olmak İstiyor

Kdz. Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, kasım ayı meclis toplantısında yaptığı konuşmada, Kdz. Ereğli olarak İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Sınırına entegre olmak istediklerini açıkladı. Adapazarı, Karasu, Düzce, Akçakoca, Alaplı, Filyos ve Bartın bölgelerindeki belediye başkanları ve siyasileri davet eden Önder Posbıyık, “Türkiye’nin yassı çelik devine ev sahipliği yaparken demiryolu ağına bağlı olmayan tek şehri olarak, Düzce-Zonguldak-Bartınlı yönetici ve siyasetçileri ağırlayacağız. Belediye başkanlarımıza sesleniyorum. Gelin bir araya gelelim, bu konuda ortak ses verelim. Lütfen bir araya gelerek kalkınma ve kalkınma için demiryolu sınır projesini takip edelim. Bölgemizin gelişmesi için proje İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı’na entegre edilerek hem yolcu hem de yük taşımacılığı şeklinde gerçekleştiriliyor. “Planlı hale getirelim” dedi.

Kdz. Ereğli Belediyesi Kasım ayı Olağan Meclis Toplantısı’nın ilk oturumu, Belediye Başkanı Halil Posbıyık başkanlığında AKM Düğün Salonu’nda gerçekleştirildi.

Belediye Başkanı Halil Posbıyık, gündem maddelerine geçmeden önce yaptığı açıklamada Batı Karadeniz’i kalkındıracak vizyoner bir projeden bahsetti. Batı Karadeniz limanlarını İç Anadolu’ya bağlayacak demiryolu projesini gündeme getiren Lider Posbıyık, “Kdz. Ereğli olarak İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattına entegre olmak istiyoruz.”

Belediye Başkanı Posbıyık yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

“Bugün sizlere Kdz. Ereğli başta olmak üzere tüm Batı Karadeniz bölgesi için çok önemsediğim bir proje hakkında değerlendirmelerde bulunacağım.

Batı Karadeniz bölgesini canlandıracak bu proje Adapazarı, Karasu, Akçakoca, Alaplı, Ereğli, Bartın Limanı Demiryolu Projesidir.

Yıllardır hayalimiz olan bu projede Adapazarı-Karasu arasındaki 1. etap çalışmaları henüz tamamlanmadı, 2029 yılında tamamlanması bekleniyor. 30 yıldır bölgemiz için hiçbir perspektif ortaya konmadı.

“DÜZCE-ZONGULDAK-BARTINLI YÖNETİCİLER BİR ARAYA GELELİM”

Değerli basın mensupları buradan sizlere sesleniyorum. Kdz. Ereğli olarak bir an önce İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattına entegre olmak istiyoruz.

Türkiye’nin yassı çelik devine ev sahipliği yapan ve demiryolu ağına bağlantısı olmayan tek şehri olarak Düzce-Zonguldak-Bartın’ın yöneticilerine, siyasetçilerine ve belediye başkanlarına sesleniyorum. Gelin bir araya gelip bu konuda ortak ses verelim.

Bölgenin geleceği ve ulaşım arterlerinin açılması açısından bu projeye büyük önem veriyorum. Birlikte hareket edersek başarılı olacağımıza inanıyorum.

Karasu-Kocaali-Akçakoca-Alaplı-Ereğli-Bartın arasındaki 281 kilometrelik proje Batı Karadeniz ekonomisini canlandıracak.

Batı Karadeniz limanlarını İç Anadolu’ya bağlayacak demiryolu projesi, aynı zamanda ülkemizin ağır sanayi şirketlerinden Erdemir ve Kardemir’i de Adapazarı bağlantısı üzerinden ülke demiryolu ağına bağlayacak.

Batıdan İstanbul-Ankara demiryolu hattına, doğudan Zonguldak-Çankırı-Kayseri demiryolu hattına entegre edilebilir. Böylece Batı Karadeniz Bölgesi’nde üretilen veya limanlarına gelen kargolar ülkenin her yerine dağıtılabiliyor.

“KALKINMA PLANLARINDA BİLGİLENDİRİLDİ”

Kdz. Ereğli Belediyesi olarak bu konuda üzerimize düşeni yaptık, yapmaya devam edeceğiz. Demiryolu sınır projesi Zonguldak’ın 25 bin ölçekli çevre planı ve belediyemizin 1/000 uygulamalı imar planında yer aldı.

Geçtiğimiz günlerde Düzce’de sosyal medya kullanıcıları ve basın mensupları arasında oluşturulan kampanyayı canı gönülden destekliyorum. Düzce Belediye Başkanı Sayın Faruk Özlü’nün Sanayi ve Teknoloji Bakanı olduğu dönemde bu projeyle ilgilendiğini ve bölgemiz için ne kadar değerli olduğuna inandığını biliyorum.

Ayrıca Milletvekili olduğu dönemde projenin hayata geçirilmesinde büyük emek verdiğini tanıdığım Adalet Bakanımız Sayın Yılmaz Tunç’un da bu projenin uygulanmasına öncülük edeceğine inanıyorum.

Sizi bir kez daha davet ediyorum. Bölgemizin kalkınması ve kalkınması için lütfen bir araya gelin ve demiryolu sınır projesini takip edin. Projenin İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattına entegre hem yolcu hem de yük taşımacılığı şeklinde planlanmasını sağlayalım. “Artık kaybedecek bir dakikamız bile yok.”

haber-almus.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu